Tak for en super generalforsamling 2010

Så er årets generalforsamling overstået - og sikke et arrangement. I flotte rammer omkring havnen i Hobro fik vi noget for pengene. Læs hele artiklen her.

Tak for et flot arrangement ifm. generalforsamlingen 2010

20100130-20100130-DSC_3412.jpg

Så er årets generalforsamling overstået - og sikke et arrangement.

Som beskrevet i indbydelsen, så have vi fået kontakt med Peter Leth, som er medejer af Hobro Værft og Jagten Valkyrien, og han havde en meget stor aktie i planlægningen og afholdelsen af årets generalforsamling. Sikke venner af Jensine vi møder en gang imellem.

Starten gik lørdag kl. 12, hvor vi mødtes på Hobro Værft i frostklart men koldt vejr. Vi var 37 deltagere, hvilket jeg personligt synes var meget flot, og så var det dejligt at se så mange nye børn af foreningen.

Det var en smuk dag, hvor vi kunne følge de store skibes færd igennem isen i Mariager fjord på deres vej til og fra Hobro Havn.

Peter fortalte om Værftet, dets historie og de meget spændende fremtidsplaner, der som så mange andre projekter er drevet af enkelte ildsjæle som kan udrette mirakler ved hårdt arbejde, gejst og gode ideer.

Det var en halvkold omgang, så mange var glade for at det efterfølgende besøg hos Lystfartøjsmuseet startede i museets varme kaffestue/bibliotek. Igen er det et projekt der bæres af lokale ildsjæle som har statret ogsom driver museet, der har til huse i et par flot renoverede og meget imponerende gamle kornlagerbygninger ved havnen. Museet huser en flot samling af genstande og både der vedrører lystfartøjer i Danmark. Vi blev fornemt guidet igennem af formanden for museets venner, som uden beregning havde afsat tid til vores lille rundvisning, fordi han selv syntes om vores projekt med Jensine.

Endelig gik turen omkring kl. 15 til Marinestuen, de fine lokaler hvor vi skulle tilbringe resten af dagen/aftenen, og som  udefra ikke gjorde meget væsen af sig, men som indendøre rummede meget fine lokaler med alt hvad vi skulle bruge.

Generalforsamlingen gik fint - referatet vil om kort tid blive offentliggjort. Berit have sørget for og imponerende omgang friske boller og kager, og Ludvig havde haft styr på drikkevarer og resten af forplejningen sammen med Niels fra Hobro.20100130-20100130-DSC_3426.jpg

Som sædvanligt fulgte et skippermøde der traditionen tro forløb i relativ god ro og orden, og så kl. 19 var der skafning. Peter og Lene Leth have takket ja til at spise med, så da alle var bænkede startede middagen. Der var egentlig lagt op til en gang skipperlabskov fra vores lokale leverandør Paw, men det endte med

Forret: Salat med kulmule og roulade af hellefisk med rygeost, pyntet med rejer og halve æg. Hertil Krydderdressin og flute.

Hovedret: Kølle af pattegris braiseret i hvidvin og tomater. Hertil gratinerede kartofler og salat af rodfrugter med persille og jordnødder.

Resten af aftenen forløb i sædvanlig hyggelig atmosfære, og da vi kun sad et enkelt bord tilbage, og så småt gjorde antrit til at slutte aftenen bød Peter og Lene os på en lille øl hjemme hos dem, da de boede på vejen tilbage mod vores overnatningsplads, den lokale drengespejderhytte "Granerne", som vi havde fået lov til at låne til overnatning.

Derfor blev det halvsent inden vi nåede til køjs. I spejderhytten havde Jette sørget for morgenmad, og da alt var pakket og klargjort sagde vi kl. 9.30 farvel til Hobro - og forhåbenligt på gensyn.

Alt i alt var det et super godt arrangement, som i imponerende grad var hjulpet på vej af lokale venner af foreningen, der frivilligt gav en hånd med, det være sig overnatning i spejderhytten, rundvisning på museet og ikke mindst den Leth'ernes planlægning. Se billeder her

Jeg glæder mig allerede til næste år, men inden da har vi lige en sejlsæson som forhåbenlig bliver lang, god og fyldt med oplevelser - og støder vi på Jagten Valkyrien eller nogle af de mange andre venner Jensine har omkring i det ganske land,  så må vi til stadighed gengælde den åbenhed og imødekommenhed som vi selv møder.

>Tommy

Tilføj kommentar:

2. november 2010, Administrator

ikke logget ind. Klik her for at logge ind - Hjemmeside for jagten Jensine af Haderslev, bygget 1852 i Ålborg